Upadłość biura podróży Millennium Travel. Czy jego klienci mogą liczyć na zwrot poniesionych kosztów?

Kilka dni temu firma Millennium Travel International oznajmiła, że jest niewypłacalna.  Co to oznacza dla klientów tego biura podróży? Dowiesz się u nas!

Aż 4479 przedsiębiorców ma wpis w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych. Z ich usług korzystają osoby, które chcą zrelaksować się podczas urlopu. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Przekonali się o tym klienci biura Millennium Travel International, które niedawno ogłosiło upadłość. Czy mogą oni odzyskać swoje środki?

Niewypłacalność Millennium Travel International – skutki dla klientów

Kilka dni temu firma Millennium Travel International oznajmiła, że jest niewypłacalna. W związku z tym wszystkie podpisane z nią umowy rozpoczynające się od 21 września nie będą mogły być zrealizowane. Co to oznacza dla klientów tego biura podróży? Millenium Travel nie pokryje kosztów, jakie trzeba ponieść, by wrócić z zagranicy do Polski. Co więcej, jej klienci nie mogą liczyć też na to, że biuro zwróci im kwoty, które wpłacili z tytułu zapłaty za imprezę turystyczną.

Procedura działania

Chociaż firma Millennium Travel nie jest w stanie wypłacić należnych kwot, nie oznacza to, że jej klienci nie mogą oczekiwać zwrotu pieniędzy z innego źródła. Trzeba jednak mieć na uwadze, że środki nie zostaną im przekazane od razu. Żeby je otrzymać należy wejść na stronę Millennium Travel International. Można tam znaleźć link do formularza, który trzeba wypełnić, dołączając wskazane w nim załączniki. Wszystkie te dokumenty muszą zostać przesłane na adres Urzędu Marszałkowskiego w województwie dolnośląskim. Warto zaznaczyć, że grupa klientów, która korzystała z pośredników przy wykupywaniu wycieczek powinna się do nich zgłosić.

Do czego jest uprawniony klient niewypłacalnego biura podróży?

Klienci biur podróży, które okazały się niewypłacalne, nie są na straconej pozycji. Prawo daje im możliwość otrzymania zwrotu całej kwoty, jaką wcześniej wypłacili. Warunek? Biuro musi ogłosić upadłość jeszcze zanim wyjadą na wakacje. Obniżoną sumę mogą z kolei otrzymać osoby, które już w czasie wakacyjnego pobytu dowiedziały się o niewypłacalności firmy. Chociaż trudno w ich sytuacji mówić o spokojnym urlopie, przynajmniej nie będą musieli się martwić o powrót do domu. Ustawa gwarantuje im, że koszty powrotu zostaną całkowicie pokryte – osoby przebywające na wakacjach nie będą musiały wracać szybciej do kraju. Ich pobyt może trwać tyle, ile przewidywała umowa zawarta z biurem podróży.

Chcesz uniknąć takiej sytuacji? Sprawdź biuro podróży przed zakupem wycieczki

Wakacyjny wyjazd powinien być okazją do wypoczynku. Z tego powodu lepiej zabezpieczyć się przed zawarciem umowy z organizatorem wyjazdów, który znajduje się w trudnej sytuacji finansowej. Tylko sprawdzając wcześniej biuro podróży, można zaoszczędzić sobie stresu związanego z ubieganiem się o zwrot wpłaconej kwoty.

Sposobów na sprawdzenie firmy jest kilka – pierwszym krokiem powinno być upewnienie się, czy działa ona legalnie i ma wpis w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych. Poza tym można łatwo dowiedzieć się, czy biuro podróży jest wypłacalne, korzystając z usług biura informacji gospodarczej. To bardzo proste – wystarczy zarejestrować się w serwisie infoKonsument.pl i wpisać NIP biura podróży, które chcemy sprawdzić w bazie informacji gospodarczych. W ten sposób można uzyskać dostęp do jednego raportu zawierającego informacje nawet ze wszystkich BIG-ów działających w Polsce, w zależności od wyboru użytkownika. Raport ten pokaże, czy firma nie ma problemów ze spłatą należności finansowych. Jeśli tak jest, lepiej nie ryzykować i wyjechać na wakacje z innym organizatorem usług turystycznych.