Poradnik konsumenta

Płać telefonem

Apple Pay – czy płatności telefonem są bezpieczne?

Płatności mobilne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Wszystko, co ułatwia i przyspiesza proces płatności za zakupy, przyjmuje się w naszym kraju niemal od ręki. Podobnie było z płatnościami Apple Pay, które wprowadzono w drugiej połowie czerwca 2018 roku. Oto najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem tych transakcji.

Czytaj więcej
Gwarancja na sprzęt elektroniczny

Rękojmia, gwarancja, reklamacja – czym się od siebie różnią

W momencie zakupu towaru lub usługi konsument nabywa też pewne prawa. Przysługuje mu prawo do pełnej informacji na temat kupowanego towaru, prawo do stwierdzenia niezgodności towaru z umową, a także do skorzystania z gwarancji. Pojęcia z tym związane często są ze sobą mylone – nie tylko przez konsumentów, ale i przez sprzedawców. Podpowiadamy, czym jest reklamacja, gwarancja i rękojmia oraz w jakich warunkach można z nich skorzystać.

Czytaj więcej
Sprawdzanie firm online

Zanim podpiszesz umowę – jak sprawdzić przedsiębiorcę

Niezależnie od tego, czy prowadzimy biznes i rozważamy współpracę z kontrahentem, czy jesteśmy osobami fizycznymi, które zastanawiają się nad skorzystaniem z usług jakiegoś przedsiębiorstwa, powinniśmy brać pod uwagę, że wcześniejsze sprawdzenie przedsiębiorcy może uratować nas przed wieloma nieprzyjemnościami i przede wszystkim – stratami finansowymi. Jak sprawdzić przedsiębiorcę w kilkanaście minut, bez wychodzenia z domu?

Czytaj więcej