Poradnik konsumenta

Zanim weźmiesz kredyt gotówkowy – jak przygotować się do pożyczenia pieniędzy

Kredyt gotówkowy bywa bardzo pomocny w nagłych sytuacjach takich jak konieczność naprawy lub wymiany sprzętu po awarii, przeprowadzenie kosztownych badań, czy wyjątkowa okazja do jakiegoś zakupu, która nigdy się nie powtórzy. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że taki kredyt otrzymamy, warto upewnić się, że spełniamy wymagania banku. Oto kilka wskazówek, jak zwiększyć swoje szanse na uzyskanie kredytu.

Czytaj więcej

Kredyt on-line: jak bezpiecznie pożyczać pieniądze przez internet

Wprowadzenie do oferty banków i firm pożyczkowych kredytów on-line wprowadziło prawdziwą rewolucję. Uzyskanie potrzebnych środków stało się dużo prostsze – bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze dnia. Mimo zastosowania nowoczesnych technologii zabezpieczających proces pożyczania online, wiele osób obawia się, czy w trakcie takiej transakcji nie padną ofiarą oszustów.

Czytaj więcej

Apple Pay – czy płatności telefonem są bezpieczne?

Płatności mobilne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Wszystko, co ułatwia i przyspiesza proces płatności za zakupy, przyjmuje się w naszym kraju niemal od ręki. Podobnie było z płatnościami Apple Pay, które wprowadzono w drugiej połowie czerwca 2018 roku. Oto najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem tych transakcji.

Czytaj więcej

Rękojmia, gwarancja, reklamacja – czym się od siebie różnią

W momencie zakupu towaru lub usługi konsument nabywa też pewne prawa. Przysługuje mu prawo do pełnej informacji na temat kupowanego towaru, prawo do stwierdzenia niezgodności towaru z umową, a także do skorzystania z gwarancji. Pojęcia z tym związane często są ze sobą mylone – nie tylko przez konsumentów, ale i przez sprzedawców. Podpowiadamy, czym jest reklamacja, gwarancja i rękojmia oraz w jakich warunkach można z nich skorzystać.

Czytaj więcej