Jesteś rzetelnym płatnikiem i zawsze na czas opłacasz swoje rachunki i inne zobowiązania? Firmy doceniają rzetelne osoby – takie jak Ty. Dlaczego warto zadbać o posiadanie pozytywnej historii płatniczej? Jak to zrobić? Zacznij gromadzić informacje pozytywne na swój temat w biurze informacji gospodarczych.

Zbieranie informacji pozytywnych jest łatwe. Wystarczy, że:

  1. Pobierzesz wniosek o wpisanie informacji pozytywnej do biura informacji gospodarczej.
  2. Wypełnisz go i przekażesz swojemu usługodawcy (np. dostawcy Internetu, telefonii komórkowej, telewizji kablowej, bankowi, spółdzielni mieszkaniowej itp.).

Usługodawca ma obowiązek wpisania informacji pozytywnej na temat Twojej terminowej płatności w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Aby to zrobić, musi posiadać podpisaną umowę z BIG-iem, np. z ERIF BIG S.A.

Złożyłeś wniosek i chcesz sprawdzić, czy posiadasz już informacje pozytywne? Jesteś ciekawy, ile ich jest? W tym celu:

  1. Zarejestruj się w serwisie infoKonsument.pl należącym do biura informacji gospodarczej ERIF.
  2. Skorzystaj z usługi „Sprawdź siebie” i pobierz raport na swój temat.

Więcej o usłudze „Sprawdź siebie” oraz innych usługach przeczytasz tutaj >>

W środowisku firm świadczących usługi dla konsumentów to bardzo dobre referencje, które poświadczają Twoją rzetelność płatniczą. To dowód, że na czas regulujesz swoje zobowiązania finansowe, tj. raty kredytu lub pożyczki, opłaty za comiesięczne rachunki lub faktury. W ten sposób stajesz się wiarygodnym klientem dla banku bądź innej firmy usługowej, której ofertą jesteś zainteresowany.

Banki, firmy telekomunikacyjne, a także inni usługodawcy przed podpisaniem umowy sprawdzają swoich klientów w biurach informacji gospodarczej takich, jak np. ERIF BIG S.A. Klienci są wówczas weryfikowani pod kątem posiadania informacji gospodarczychnegatywnych lub pozytywnych.

Czym różnią się informacje negatywne od pozytywnych?

Rodzaje informacji gospodarczych

Zacznij budować pozytywną historię płatniczą